Marion.
Psycho
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:34, 30 Lip 2010 Temat postu: Informacje o podstawowych statystykach. |
|
|
Pierwszy etap tworzenia postaci.
Na początku warto przydzielić początkowe punkty, które pozwolą na obranie wstępnej drogi rozwoju postaci. Każda cecha posiada początkowo 5 punktów, które można na początku gry zmniejszyć, by w ten sposób uzyskane punkty przydzielić do innej cechy (min 1 - max 10)
- Siła (Si) - oznacza maksymalną łączną wagę przedmiotów jaką może posiadać ze sobą postać (oczywiście czym więcej punktów tym większy udźwig), przekroczenie wagi oznacza ograniczenie ruchów postaci; swoją drogą przy przedmiotach powinna pojawić się ich waga w nawiasie; ma oczywiści duże znaczenie w czasie walki
- Wytrzymałość (W) - od niej zależałyby punkty życia (PŻ) oraz długość czasu po jakim postać odczuwa głód, pragnienie i zmęczenie
- Inteligencja (In) - dzięki temu współczynnikowi zniknie wszechwiedza graczy, którzy korzystają z google i wikipedii; ilość przydzielonych do niej punktów będzie ograniczała wiedzę graczy w trakcie rozmów, a GM na jej podstawie będzie określał czy dana postać jest w stanie wpaść na pomysł, który podsunął gracz
- Zwinność (w tym szybkość) (Zw) - określa max prędkość podczas biegu i skuteczność uników w czasie walki
- Percepcja (w tym szczęście) (P) - od niej zależy prawdopodobieństwo znalezienia ciekawych przedmiotów, zauważenia wroga, usłyszenia czegoś, spotkania czegoś w lesie itp. itd.; jest również ważna w przypadku walki bronią palną
- Charyzma (Ch) - wygląd postaci, odzwierciedla jej kulturę osobistą i w ogóle piękno/brzydotę; uwzględniana przez GM przy jej kontaktach (rozmowach) z postaciami prowadzonymi przez GM, który na jej postawie wyrabia sobie pierwsze wrażenie, np. patrzy na postać z szacunkiem i podziwem lub lekceważy ją
Jest to sześć cech (Si, W, In, Zw, P, Ch), które znacznie ułatwiłyby grę.
Początkowo:
Si - 5
W - 5
In - 5
Zw - 5
P - 5
Ch - 5
Na początku gry przydziela się 5 punktów, np:
Si - 6
W - 5
In - 7
Zw - 5
P - 6
Ch - 6
Można je również przydzielić na początku rozgrywki kosztem odjęcia od innej, np:
Si - 6
W - 9
In - 7
Zw - 5
P - 6
Ch - 2 (odjęto 3, by zwiększyć wytrzymałość postaci)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marion. dnia Pią 15:42, 30 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|